Varför Björnstad är fantastiskt efter bara 30 sidor

Jag har inte läst mycket om boken annat än baksidestexten just för att jag inte har velat veta allt för mycket om dem. För det ger jag mig själv en stor high five idag ! För när jag öppnar boken och läser första kapitlet får jag mig den härligaste av käftsmällar. Well played, Backman, well played.

Min hemstad Jakobstad är en fotbollsstad. Jag är uppvuxen i en familj där sporten varit allt för alla. De allra flesta i staden har nog någon koppling till fotbollslaget JARO. Jag läste en slogan för nån månad sen som säger mycket. JARO är Jakobstad, Jakobstad är JARO. Jag kan relatera till så mycket som Backman skriver, inte minst pressen som en hel stad lägger på spelarnas axlar. 

Att språket i Björnstad är det mest fantastiska jag läst på länge gör mig väldigt känslosam. På 30 sidor har jag helhjärtat upplevt kärleken mellan mor och son, kylan har bränt mina fingrar och ljudet av akustisk musik har fyllt mitt rum. 


Dessutom så fick jag matcha bokmärke med bok. Definitivt pluspoäng. 

Kommentarer

  1. Svar
    1. Ja! Jag hoppas att jag kommer gilla resten av boken lika mycket :D

      Radera
  2. Vill verkligen läsa denna! Verkar helt fantastisk. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek