Tankeregn - Aldrig ensamma


Allt du behöver veta
I denna andra del i trilogin om Systemet får vi mera vänskap, mera spänning och mera tvivel. Lita inte på någon, bara på dig själv. Eller..

Flum
I Tredje principen var Leymah min absoluta favoritkaraktär och jag är väldigt glad över att hon får en större roll här ! Karaktärerna är fortsättningsvis riktigt intressanta och speciellt Ava växer i mina ögon. Hennes komplicerade bakgrund och obestämda framtid gör att jag gärna är a fly on her wall och får ta del av hennes tankar. De val hon tvingas göra och de tvivel hon har berör på ett helt nytt plan. Världen och alla dess egenskaper älskar jag ännu mer nu när den har fått finnas i två böcker. Jag får smaka choklad för första gången med Levi. Får diskutera reklam och vara nervös bland nät, droger och ansiktsjobb. Jag, som läsare, blir lurad om och om igen och jag litar endast på en handfull karaktärer. Väntar med spänning på att få läsa den avslutande delen i trilogin.

Ord att minnas
Att prata med henne kan vara som att lifta på skidor bakom skotern. Rätt vad det är gör allt en sväng och man faller med ansiktet i snön. 

Tankar boken väckte hos mig
Jag sätter mig in i de andras situationer, så som jag också gör i min egen vardag som HSP. Tänker vad jag skulle göra om jag vore i samma situation, försöker att inte döma någon. Skulle jag reagera som de gör, skulle jag göra samma val. Jag känner deras oro, kärlek och besvikelse. Att vara högkänslig ger mig så himla mycket såna här gånger. Och Anna gör det väldigt lätt att känna med hennes underbara karaktärer.

Recensionsexemplar av Anna Jakobsson Lund, Annorlunda förlag. Tack ! Och som jag sa åt dig också, tack för att du framkallar den allra bästa sorten av syrebrist !




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen