Tankeregn - Mamette


Allt du behöver veta 


Mamette är en liten gumma som njuter av livet. Hon matar duvor, går på målarkurs och hälsar på hos sin makes grav med tårta. Hon har barnasinnet kvar och försöker sprida det vidare till sina buttra väninnor.

Flum 


Det här var nog det bästa jag läst på mycket länge. Mamette är den perfekta karaktären, den perfekta lilla tanten. Hon är väldigt rolig men också känslosam så personligen känner jag alla känslor med henne. Glädjen, sorgen, kärleken. Humorn är 100% min humor, tecknarstilen är enligt mig perfekt för den här typen av historia och alla karaktärer är mitt i prick. Jag har absolut inget dåligt att säga om det här underbara seriealbumet ! Wibom Books, snälla släpp fler delar av denna fantastiska serie ! 


Ord att minnas 




Tankar boken väckte hos mig 


Till skillnad från de tidigare seriealbumen jag läst så väcker Mamette väldigt många känslor för mig. Jag känner vänskapen, ensamheten, kärleken, sorgen och lyckan. Jag sätter mig in i den lilla underbara tantens huvud och tankar och önskar att jag också är så positiv, barnslig och lycklig när jag blir en liten gråhårig gumma. Vilken kärlek jag känner för Mamette.

TOPPBETYG ! 

Kommentarer

  1. Jag har inte läst Mamette och jag känner dig bara genom bloggen, men jag tycker absolut att du är på helt rätt väg för att bli en go och gullig liten gumma när du blir gammal. :) Själv tänker jag bli en galen liten gumma när jag blir gammal ;)
    Glad påsk och kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så snällt ^^ åh vem behöver inte en galen gumma i sina bekantskapskretser ! Tack detsamma <3

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek