Länkregn - favoriterna från veckan som gått

Lördagar är ju som bekant till för bokbloggskärlek här på bloggen men den här veckan bestämde jag mig för att inte boka in någon gästbloggare för att jag har så många fina bloggar och inlägg jag själv vill tipsa om. Fy så egoistiskt. Men nästa vecka kommer det en ny gästbloggare som ni får läsa om, det lovar jag!

Här är några inlägg som jag gillat lite extra under den senaste veckan eller så.


Det var den internationella kvinnodagen tidigare i veckan och många passade på att lista böcker inom detta tema. Här är ett av de inläggen som jag själv fick mest tips från. 

Gillar du att lyssna på poddar eller vill du hitta en bra att börja med ? Här finns en lång och fin lista på bokliga poddar. 

Om du är en av de som inte ännu läst Odinsbarn av härliga Siri Pettersen rekommenderar jag Nellys read-a-long som ordnas i april. Ännu hinner du med.

Det här lilla inlägget fick mig så att tänka och fundera. Skulle jag kunna/våga/vilja göra det här ?

Jag hittar ofta mina favoritrecensioner på Vargnatts bokhylla och här är en till. Boken den här gången är Tänk om av Randall Munroe.

Visst gillar vi att läsa personliga inlägg av våra favoritbloggare ? Ja, mera sånt ! Här får vi läsa 5 saker vi inte visste om en av dem.

Amanda på Booksessed är just nu i England och själv älskar jag att följa hennes resa. Här har hon löst problemet med tomma väggytor. Så förbaskat snyggt !

Vill man hitta inlägg fyllda med underbart fina bilder ska man absolut klicka sig in på Fantastiska berättelser! Måste länka två exempel för att visa vad jag menar. Här visar Anna upp en hel hop med snygga och unika bokhyllor. Och i det här inlägget får vi se magiskt vackra bilder på andra världar och varelser.

Med det önskar jag er en riktigt fin helg och många mysiga stunder!

Kommentarer

  1. Tack för länken, rara du! Och vilken bra idé med ett helt länk-inlägg med tips om andra. Mycket möjligt att jag lånar den idén ;) Önskar dig en fin lördag, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle vara jätteintressant att se vilke inlägg du skulle länka ! :D tack detsamma, kram !

      Radera
  2. Tack snälla för länken! :) Jätteintressant att hoppa runt bland de andra du länkade också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittade några fina inlägg du inte hade läst tidigare :)

      Radera
  3. Åh, tack för länk och vad kul att du gillade inlägget :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek