Fall Into Fantasy 2019



Det blev en läsalot i år igen ändå! Tack för all er pepp. För femte året i rad välkomnar vi hösten med en fantastisk läshelg. Här kommer nu allt ni behöver veta inför nästa veckas läsalot.

När läser vi ? Fall into fantasy 2019 börjar torsdagen 10.10 kl 00:00 och pågår t.o.m måndagen 14.10 kl 23:59.

Vad läser vi ? Temat för läsaloten är som vanligt verklighetsflykt. Eftersom det här är väldigt individuellt måste du själv bestämma vad som får dig att fly vardagen. Det behöver alltså inte vara fantasy bara för att läsaloten heter så. Men om det är någon som vill utmana sig själv lite har jag listat några utmaningar här som man kan följa i sin planering av TBR.


1. Läs en bok med ett omslag i färgskalan gul-orange-röd
2. Läs en bok av en favoritförfattare
3. Läs en bok som utspelar sig i en annan värld
4. Läs en bok vars huvudperson inte är en människa
5. Läs en bok som utspelar sig innan 2000-talet
6. Läs en bok som utspelar sig i framtiden
7. Läs en bok med något av följande ord i titeln: höst, regn, kyla, mörker (eller på engelska: fall, autumn, rain, cold, darkness) 

I år kommer jag dessutom lotta ut ett pris bland alla deltagare, det enda du behöver göra är att anmäla dig i kommentarerna här nedan. Sen är det upp till var och en att bestämma hur flitigt man deltar med TBR, blogginlägg, instagram, mål och resultat. Jag tycker själv att det är jättekul att följa er läsning på instagram så där får ni gärna använda #fallintofantasy2019 så att vi enkelt hittar varandra. (Märkte också att Penguin har en läsalot som heter samma, vem var månne först?)

Så välkomna med allihopa, hoppas ni får en riktigt bra läshelg!


Kommentarer

  1. Vad kul! Tack för att du anordnar detta i år igen! Jag är gärna med. I år blir det mest på Instagram, tror jag. Bloggen ligger nere för tillfället. Jag finns på Instagram som @j.m.holmstrom

    SvaraRadera
  2. Så kul. Jag vill vara med oxå.

    SvaraRadera
  3. Jag är med! Är @jenlovebooks på Instagram :)

    SvaraRadera
  4. Jag är också med!
    Kommer att uppdatera på bloggen (boktycke.se) och kanske instagram (@sephchan).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är med Anna! Ska bli kul att se vad du har tänkt läsa :)

      Radera
  5. Jag är med! Har publicerat ett kort inlägg om det här https://littermentart.blogspot.com/2019/10/fall-into-fantasy-2019-och-tbr-for.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen med! Kul, ska kika på det :)

      Radera
  6. Oj, har jag inte anmält mig? Jag är i alla fall gärna med! ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag noterade dig från instagram ändå så du är med :D

      Radera
  7. Jag hänger på i sista stund, ett inlägg kommer imorgon på bloggen och eventuellt någon uppdatering på instagram, @sarasoderbacka

    SvaraRadera
  8. Jag är med �� kommenterar både här och på Instagram!

    SvaraRadera
  9. Jag är jättegärna med! Mest på instagram tror jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, ska bli kul att se vad du har tänkt läsa :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek