Mardrömssvackan

Vi är snart halvvägs in i maj och jag har inte läst en enda sida sen påskhelgen. Idag börjar jag känna att jag på riktigt saknar läsningen och kanske det betyder att jag är på väg tillbaka. Jag har provat på ångest den här månaden nämligen, rekommenderas inte. Har därför inte kunnat koncentrera mig på annat än jobbet, sömnen och mycket Netflix. Så det att jag idag känner för att plocka upp en bok tolkar jag som ett steg i rätt riktning.

Därför ska jag nu passa på att kika i The Land of Stories lite, ta någon bild till instagram, fila på några blogginlägg, kolla lite Lucifer (så fantastiskt rolig serie!) och ikväll blir det "morsdagsmiddag" med familjen (fast utan mamma som är på Rhodos haha). 

Vill också dela med mig av en gammal six word story som jag gjorde för några år sen. En liten pick me up. 



Kommentarer

  1. Usch, ångest är inget kul! Ibland hjälper det för mig att göra något "meningslöst", till exempel spela The Sims eller ladda ned ett enkelt mobilspel och gå in helt i det en stund. Eller kanske träna, även om vägen dit kan vara lång. Netflix låter som en bra medicin.. Spela spel med en bra person. Och ibland hjälper inget av det där och jag önskar också att jag hade fler husmorsknep.
    Hoppas ångesten försvinner snart! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Träning har hjälpt mig också så det är ett jättebra tips! Spel låter inte heller dumt, ska prova det :) tack så mycket <3

      Radera
  2. Usch ångest är hemskt. För mig brukar böckerna vara en stor hjälp men de gånger då det verkligen känns som bröstet är på väg att sprängas och jag inte kan koncentrera mig så brukar Netflix/Youtube hjälpa, bara kolla på något som får mig att tänka på annat än vad jag känner. Eller lyssna på någon podd. Eller gå ut med vovven. Finns det skog i närheten är tystnaden och lugnet där riktigt bra hjälp. Hoppas du mår bättre snart <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa det var ingen trevlig upplevelse. Tack för påminnelsen om poddar, måste direkt söka upp någon intressant :) Det har lättat och kommer bara tillbaka i små vågor nu, tack <3

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek