En liten lista, varsågoda

Har sån lästorka just nu så finns inget att säga där riktit men världens bokshoppingsabstinens slog mig idag så här kommer en liten lista ja hitta på underbarabocker.se och nångång under veckan ska ja dela med mig av sommarens must reads ! 
Snabbläsare eller långsamläsare? Långsam, fastän jag läser di mest intressanta böckerna e ja såå långsam
Tegelstenar eller tunnisar? typ runt 400 sidor e sköna i handen, räknas di ti tunnisar ?
Bibliotek eller bokhandel? Bokhandel, ååh vill ti akademen.
Ljudbok eller e-bok? Har hört en ljudbok men gilla int de alls, ha aldri läst en e-bok dock.
Inbunden eller pocket? Pocket absolut men inbundna e ju så fina.
Vampyrer eller spöken? vampire diaries styr mig helt klart åt vampyrsidan
En i taget eller slalomläsning? En i taget helst men ibland har jag t.ex. både en memoar och en roman på gång på samma gång.
Nytt eller gammalt? Nyköpt över begagnat absolut men om verket i sig e nytt eller gammalt styr int mig så myki. en bra historia ska vara bra när som helst tycker jag.
Bokmärke eller hundöra? aldrig hundöron i mina böcker ! hehe. + att bokmärken kan ju vara så fin
Snacks eller godis? choklad
Biografier eller memoarer? Memoarer helt klart, helst roliga såna
Skräck eller chicklit? Chicklit går nog lätt ner
Soffan eller sängen? Soffan absolut, somnar så lätt i sängen
Inne eller ute? Sommar: ute i hängmattan, Höst/Vinter: inne framför brasan i ösregn
Boken eller filmen? Boken, inga tvivel om saken.
Twitter eller Facebook? Facebook av dessa två, men även FB börjar bli tråkigt och gammalt
Goodreads eller Boktipset? Goodreads e enda jag använder fastän jag inte e så aktiv där heller.
Kokbok eller Bakbok? Kokbok, mat e ju så gott !
Te eller kaffe? Te vilken dag som helst
Nobelpriset eller Augustpriset? Nobelpriset

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek