Från antikens Grekland till ett framtida Helsingfors

Mellan alla intressanta författarsamtal och programpunkter hann jag plocka på mig en magisk bokhög också! Några titlar hade redan innan mässan bestämt att jag skulle köpa och några blev jag sugen på efter författarsamtalen. Plus ett och annat spontanköp som smög sig in i högen. Och ja, ett par rec.ex. 

Oktober var en bra månad för nya böcker helt enkelt. 


Dessa två klassiker var de första jag köpte. Tror jag hade hunnit vara 5 minuter inne på mässan då jag hittade dem. Har velat äga dem (och såklart läsa också) länge och de var riktigt billiga så min mässa började på bästa vis! 

Kiira Korpis poesisamling hade jag bestämt att jag skulle köpa och sökte som en galning efter den. De två andra poesisamlingarna är helt nya titlar och författare för mig men fick upp ögonen för dem under mässan. Det blev överlag en väldigt poesibetonad mässa för min del vilket jag älskade. 

En annan bok jag visste jag skulle köpa var seriealbumet Den naturliga komedin. Dessutom hittade jag världens finaste mangamonter där jag hade velat köpa allt ifrån! Bestämde mig för att hålla mig till en serie jag varit sugen på länge tack vare Jasmine på Bokugglor så köpte två första delarna i The Promised Neverland. 

Blå villan av Eva Frantz och Naturväktarna var också förhandsbestämda köp. Lyssnade också på intressanta samtal kring de här böckerna. She and Her Cat var den sista boken jag köpte, precis innan jag skulle åka hem. En helt okänd bok för mig men den låter helt underbar! 

Sist ut av bokmässeböckerna är Änglahotellet som jag fick som recensionsexemplar av författarna. How to Kill Your family köpte jag från en bokhandel, har velat läsa den så länge! När jag kom hem hade jag fått hem Under av finaste författarna som rec.ex. Tack, tack, tack! (Den senaste Ahlund-boken resulterade i en tatuering för min del så har höga förhoppningar på den här!) 


Var ska man ens börja ? 😍

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen