Kvalitet över kvantitet under 2022

Under det kommande året vill jag verkligen få uppleva nåt häftigt i bokväg. Nåt vackert, känslosamt eller bara något riktigt bra. Därför tänker jag inte heller köra nån TreatYo Self Challenge i år och sätter mitt årsmål på 10 böcker. 

Mina mål är de klyschigaste någonsin i år, jag kommer nämligen försöka läsa så många hyllvärmare som möjligt. Har så många jag har velat läsa under 2021 som bara har fått lämna plats över åt nyköp. 2022 behöver jag verkligen kunna se förbi alla instagramtips på hypade böcker och inte falla för grupptrycket. Det blir nog största utmaningen i år. 

Dessutom tänker jag dra ner på bokköpen rejält. Loppisfynd och bokrean är ok (inga spontanköp) och om någon av mina absoluta favoritförfattare släpper nåt nytt får jag göra undantag. Böcker som inte hör till någon av de här kategorierna kan jag lyssna på som ljudböcker eller låna på biblioteket. Vi har nämligen köpt hus som ska totalrenoveras så pengarna behövs ju verkligen till annat än böcker. 

Läsningen ska få ta tid i år. Tjocka böcker som tar flera månader. Känslosamma böcker som inte kan läsas i ett svep. Kanske nån omläsning av en gammal favorit. Vill så gärna hitta den där känslan som bara en riktigt fin läsupplevelse kan ge. 

Förväntningarna kunde inte vara högre inför det kommande bokåret! 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek