Ljudböcker jag har gillat

Jag är ganska ny när det kommer till ljudböcker. Har tidigare haft svårt att koncentrera mig och inte hittat uppläsare som passat mig. Men så hände nåt. Jag upptäckte författaruppläsningar och vikten i att lyssna med snabbare hastighet. Här är några ljudböcker jag har lyssnat på det senaste året och gillat. 



My Sister, the Serial Killer - en förvånandsvärt rolig bok trots temat. Uppläsaren tillför mycket till stämningen. 

Slaget om Troja - en lärarinna som berättar en historia om det trojanska kriget åt sin skolklass i 40-talets Grekland. Gillade att det var två olika uppläsare och att det fanns ett efterord inläst av författaren själv. 

The Black Flamingo - En bok fylld av hopp och glädje om en tonårskille som upptäcker drag. Författaruppläsning. 

Punching The Air - Om en 16 årig kille som blir dömd för ett brott han inte har begått och om hans tid i fängelset. En ögonöppnare! 

The Poet X - en av mina stora favoriter 2020 då jag lyssnade på ljudboken samtidigt som jag hade den fysiska boken framför mig. Inläst av författaren. Skulle kunna lyssna på henne förevigt. 

Klein - en finlandssvensk novellsamling om hur en "riktig karl" ska vara och inte vara, redan från pojke. Så många fina noveller! Uppläst av Axel själv med lagom mycket dialekt så jag rekommenderar den också till er som inte pratar någon österbottnisk dialekt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek