Inför Enda vägen

Tänkte lista lite förväntningar idag. Jag påbörjade nämligen Enda vägen av Anna Jakobsson Lund igår och vill passa på att skriva ner lite tankar innan jag har kommit in i handlingen ordentligt.

Varför läser jag den här boken?
Systemet-trilogin läser jag för att den ger mig en fantastisk läsupplevelse fylld med spänning, intressanta karaktärer och en klockren värld. Enda vägen läser jag såklart för att läsa färdigt serien.
Vad vet jag om boken sen tidigare?
Inte mycket faktiskt men av vad jag har hört ska den ge läsaren ett riktigt tillfredsställande slut på serien.
Vilka ledtrådar ger bokens titel och omslag om handlingen ? 
Enda vägen gissar jag att betyder att Levi kommer få över fler på hans fredligare sida, kärlekens väg, och att det kanske just är den vägen som ger en lösning på problemen. Omslaget kan jag inte säga mycket om, men våra tre fina huvudkaraktärer kommer vi ju få följa iallafall.
Vilka känslor vill jag uppleva under läsningen av boken?
Lycka, kärlek, vänskap, spänning, lagom mycket sorg och en stor fet vinst.
Vilka frågor vill jag att boken ska besvara ?
Om känslorna mellan Levi och Leymah har med deras träning att göra eller om de är äkta. Hejaheja!
Har jag läst nåt tidigare av författaren ? 
Ja, jag har läst de tidigare två böckerna i serien om Systemet. Och har gillat dem SÅ mycket.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek