Gratis är gott - En kärleksförklaring



Jag har alltid sagt att jag vill läsa fysiska böcker och aldrig i mobilen eller på platta. Böcker ska prassla när man vänder blad, väga i handen och dofta papper. Jag vill inte behöva tänka på batterier som tar slut eller missa alla fina omslag. Sen fick jag min Kindle Paperwhite när jag fyllde år. Nu älskar jag att inte behöva ha på någon lampa när jag läser, att kindlen är lika lätt oavsett om boken jag läser är 80 eller 800 sidor.

Men detär de här två gadjetarna jag vill prata om idag.


Dictionary - Under läsningen kan du genom att trycka på ett ord få fram vad ordet betyder, hur man uttalar det och du kan översätta det till ett flertal olika språk. Senast igår slog jag upp ordet caste för att jag var osäker på uttalet och det störde mig i min läsning. Jag läste 'keist' medan det rätta uttalet är 'kast'. Love it !


Free samples - Min absoluta favoritgadjet! Vare sig jag har tänkt köpa en bok i fysisk format eller som e-bok så laddar jag alltid ner ett ett gratis smakprov (har till och med gjort det med ett seriealbum en gång). Man får läsa ca 3 kapitel och det hjälper iallafall mig att se om jag kommer gilla boken eller inte.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek