Bokbloggsjerka - Mina favoritkaraktärer

För att besvara veckans jerka vill jag kort säga; väldigt. Men jag har också ett lite längre svar och det kommer här.



Hur avgörande är karaktärerna tycker du?

Jag läser oftast såna böcker där karaktärerna är i fokus och händelserna kanske lite mindre viktiga vilket kanske påverkar mitt svar lite men jag står ändå fast vid att jag väldigt gärna vill läsa om intressanta och underhållande karaktärer. Mitt problem är att jag väldigt sällan fastnar för huvudpersonen (varför vet jag inte?). Eller vet inte om det är ett problem men detta kräver att huvudpersonen har en awesome bästa vän, syster, bror, love intrest. För de är de karaktärerna jag älskar och behöver för att jag ska gilla en bok. Några exempel på böcker där jag gillat en sidokaraktär mer än huvudpersonen:

Half Bad serien - Stundtals gillar jag huvudpersonen Nathan medans han andra gånger går mig på nerverna. Det är absolut Gabriel som gör hela serien för mig. ÄLSKAR Gabriel ! 

Maze Runner - Här gillar jag inte huvudpersonen Thomas alls, han är bara tråkig. Minho däremot är väldigt rolig och intressant. 

En man som heter Ove - Min absoluta favoritkaraktär i den boken var Parvaneh, den nya grannen till Ove. 

Du, bara - Som jag skrev i min recension i somras också var det relationen mellan John och Ellie som gjorde mig knäsvag i den här boken även om jag gillade allt annat också väldigt mycket. Men alla scener med Ellie blev favoriterna. 

Ordbrodösen - älskar Klara ! 

Tredje Principen serien - Den här är lite oklar egentligen eftersom jag älskar huvudpersonen Levi. Och Ava. Men eftersom favoriten ändå är Leymah fick den här punkten också vara med. 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek