Currently reading tag

Hittade den här enkäten på Vargnatts bokhylla och kände att det var dags för en tag nu. Länge sen sist. Jag menar, hon taggade ju i princip mig dessutom. Nästan. 

1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt? 

Oftast bara en men ibland kan det vara två också. Om jag t.ex. läser en non-fiction har jag alltid en fiction på sidan om.

2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor i en innan du byter till den andra?)? 

Här går jag nog på känslan bara. Läser vad jag känner för helt enkelt. Någon gång har jag läst en sån obehaglig bok att jag varit tvungen att varva med en feelgood.

3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok? 

Mycket sällan, i så fall om jag just köpt ett nytt som jag bara måste använda.

4. Vart förvarar du boken du läser just nu? 

I min bookbag.

5. Vilket tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa? 

Efter jobbet, alltså det som vanligt folk kallar mitt i natten. nu håller jag dock på att försöka vända om dygnet så då skulle läsningen ske på mornarna istället.

6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?

1-2 timmar. Gillar inte alls att läsa 15 minuter eller liknande stunder. Hinner inte alls börja koncentrera mig på den korta tiden. Om det nu inte gäller böcker som t.ex. Wonder.

7. Läser du inbundna böcker med "dust jacket" på? 

Jo det gör jag nog, men direkt jag tar en sådan bok med mig i väskan, lämnar jag dust jacketen hemma. Dock har jag väldigt få böcker med dust jacket.

8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv? 

Något mellan ligger och sitter. Läser nästan alltid i sängen men då har jag nog 5-6 kuddar under så jag nästan sitter upprätt.

9. Tar du med dig boken du läser överallt? 

Ja och nej. Jag tar alltid med mig böcker till stan/pojkvännens/annat besök även om jag oftast inte tar fram dem. Men nej, jag har inte med mig böcker till jobbet t.ex. Så vad yrar jag, svaret är väl nej.

10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på goodreads? 

Åh, jag har blivit så dålig på goodreads. Har inte uppdaterat på hela året.. Men då jag använder det blir det typ 2 gånger.

11. Vem vill du tagga? 

Alla som... läser en bok på originalpråk just nu.

Kommentarer

  1. Svar
    1. I det här inlägget till exempel syns min bookbag. det är den som jag använder just nu :)
      http://iregnet.blogspot.fi/2015/05/in-my-book-bag.html

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek