En bokbloggares hemliga liv

Blev taggad av Bokregn att göra den här enkäten om bloggande. Alltid lika roligt att prata om bloggen, så tack för taggen ! 
 
1. Hur länge har du bloggat?
Bloggat har jag gjort sen november 2006 men då var det vardagsbloggande som gällde. I regnet gjorde jag 26.12.2013. Jag ville ha en blogg där jag fick skriva om böcker utan att tråka ut mina läsare som inte är intresserade av just det. Nu bloggar jag inte mer på min gamla blogg, har kvar den för minnena och inläggen men skriver inte dit förutom några enstaka bilder ibland. 
 
2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
jag hoppas verkligen få utveckla min blogg och skrivandet till kanske något halvt proffsigt men jo, nån gång kanske jag slutar. kanske på min 90 års dag. 
 
3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Att jag vet att de som läser på riktigt är intresserade. och jag tycker ärligt att bokbloggare är den härligaste gruppen att tillhöra. 
 
4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
för mig är det ett riktigt I-lands problem. som bokbloggare hittar jag minst en ny bok dagligen som jag bara måste ha. som snigelläsare är detta ett stort problem. 
 
5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Tänker inte på det så mycket, tycker nog de kommer ganska naturligt. 
 
6. Finns det någon bokbloggare du beundrar?
Åh, så många. Beundrar bokbloggare som skriver så det syns att de tycker om det de gör. och de som verkar ha ett hemligt lager med intressanta inlägg. var hittar de alla idéer ? ge mig också.. 
 
7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Jag har glädjen att få ha ett tiotal fina bloggare som gästbloggare här under våren och jag är så glad över varenda en.  men klart, skulle gärna ha 30 fler ! 
 
8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Såhär ser det ut för mig. Jag ser alltid en serie vid sidan om skrivandet med halva skärmen blogg och andra halvan netflix. Just nu försöker jag ge Doctor Who en chans eftersom det på några dagar har varit mycket prat om just den serien i så många olika sammanhang.  Älskar den hittills ! Ligger alltid i min säng och bloggar, ibland på förmiddagen innan jobbet eller så sent efter jobbet. 


 
9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Har inte skrivit en endaste recension ännu här på bloggen men håller på som bäst att klura ihop ett unikt sätt att recensera på. och jo, det har jag stora problem med...
 
10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
den får allt för lite uppmärksamhet ! men mest av allt tycker jag den ger mig så mycket jag önskar av en vardag: konversationer med passionerade människor, att få uttrycka all min nörderi och att få njuta av all den bokmys som sprids via alla dessa fina bloggar. vardagslyx helt enkelt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen