Mina bokliga nyårslöften


Jag tror egentligen inte på nyårslöften. Har aldrig kunnat hålla mina som jag tidigare har haft. Så i år har jag tänkt så här; gör det som gör dig glad, tänk inte så mycket på vad andra tycker och carpe freaking diem. 

1. Ska i år alltså läsa precis vad jag vill, inte sånt jag känner att jag måste läsa bara för att alla andra har läst det. Smaken är som baken. Har aldrig ångrat mina fina lässtunder framför Nicholas Sparks, eller spänningen tillsammans med Dan Browns Robert Langdon. Har däremot under 2014 lagt minst 5 böcker åt sidan för att de inte varit för mig. Nej det ska inte få hända i år.

2. I regnet handlar om de där små fina ljusglimtarna i vardagen som ibland är svåra att se men är underbara när man väl hittar dem. En kram, ett skratt, god mat. DET ska jag blogga om och hoppas att jag ska få hjälpa nån att hitta sånt i deras egen vardag också.

3. Har mycket oläst i hyllan men varför tvinga sig själv att läsa dem? Visst, skulle säkert älska flera av guldkornen jag har hemma men kanske imorgon. Finns det en bok jag vill köpa kommer jag köpa den, beundra den och troligtvis ställa den i hyllan med de andra. Admitting that you have an addiction is the first step. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen