2020 är här! *happy dance*

2019 var det tyngsta året hittills i mitt 28-åriga liv så aldrig har ett nytt år varit så efterlängtat och välkommet som 2020.

Idag vill jag en sista gång blicka tillbaka på bokåret 2019 och det gör jag med hjälp av en lista som jag gjort de senaste åren här på bloggen.

Men kolla på den här sorgliga bilden, 14 titlar har jag läst i år. Och riktigt tunna titlar också. Och inte ens så värst bra de flesta. Nej, det här går nog till historien som ett riktigt bottennapp. Men det gör också att jag går in i 2020 med världens läspepp för nu jäklar ska jag få tillbaka läsglädjen!



Årets mest minnesvärda bok: Hela läsupplevelsen med Dear Evan Hansen blev en av årets höjdpunkter. Alla böcker borde ha ett soundtrack att lyssna på vid sidan av boken.
Årets bästa: Equilibrium (kan inte annat än älska allt av Anna Jakobsson Lund!)
Årets sämsta: Allt som blir kvar av Sandra Beijer imponerade inte på mig alls. 
Årets mest känslosamma: Saga vol 9 (not ok)
Årets finaste omslag: Olivia för alltid
Årets överraskning: The Seven Husbands of Evelyn Hugo (så annorlunda läsupplevelse, inte likt nåt jag läst tidigare + att den var så hypad så jag trodde verkligen inte jag skulle gilla den lika mycket som alla andra)
Årets besvikelse: Children of blood and bone (kommer nog inte fortsätta serien)

2019 läste jag:
1 e-bok
5 ljudböcker
5 seriealbum
9 engelska böcker
5 svenska böcker 

Kommentarer

  1. Vad glad jag blir att Equilibrium hamnade i toppen, men det är tråkigt att höra att 2019 varit tufft. Hoppas på ett fantastiskt 2020 för dig, med läsningen och livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade den säkert gjort oavsett hur många böcker jag skulle ha läst! :D tack så mycket!

      Radera
  2. Hoppas ditt 2020 blir jättebra! <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek