What unites people ?

Lässvackan håller i sig och därför har jag inte heller något att blogga om för tillfället. På grund av detta har jag valt att pausa månadsutmaningen ett tag. Förhoppningsvis får den komma tillbaka i juli. Men ett inlägg om Wildest Dreams boxen för maj kan jag lova att kommer upp iallafall. Sen när jag fått den.

Och vem vore jag som serie-entusiast om jag inte nämnde Game of Thrones. Nej, jag kommer inte prata desto mera om serien men hjälp vad tomt det är nu. Tur för mig har jag böckerna kvar att läsa! Vilket jag absolut kommer göra och suget just nu är så himla stort. Men som sagt, lässvackan från hell. Tänkte därför prova lyssna på dem som ljudböcker. Skulle absolut vilja lyssna på dem på engelska men uppläsaren funkar verkligen inte för mig. Så då blir det de svenska ljudböckerna istället även om man har översatt namn på karaktärer och platser. Suck. Jag läste halva första boken för nåt år sen och kommer ihåg att det irriterade mig men den svenska uppläsaren passar mig mycket bättre.

Någon som har lyssnat på serien på nåt av språken ? Eller läst böckerna för den delen?



Kommentarer

  1. Jag är väldigt sen på att kolla serien, är på säsong 6 nu! Men jag funderar på att läsa böckerna också sen. Det beror lite på om jag kan stå ut med namnen som översatts, jag tror verkligen inte att jag orkar ta mig igenom dem på engelska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då har du ju mycket bra framför dig! :) Så irriterande att de översätter namn, men nej jag orkar nog inte heller lyssna på dem på engelska. Så inget av alternativen är perfekta.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek