Tankeregn - P.S. I still love you


Lara Jean har för första gången en pojkvän på riktigt. Men en äkta relation kommer också med riktiga känslor såsom rädslan för svek och oron att inte vara tillräcklig. Det sista brevet hittas och Lara Jean blir mer osäker på sig själv än någonsin.


  • Alltså jag älskar den här serien så mycket. Den har så många småsaker som jag gillar, t.ex. äldreboendet som Lara Jean jobbar på. Scenerna där är de allra bästa i den här boken. Dansen är så fin, snöbollskriget är to die for och Stormy är min favoritperson i hela världen. 
  • När boken börjar och man förstår (redan av baksidestexten) att det kommer finnas två kärleksintressen, tänker jag direkt att Lara Jean ska vara med Peter för att de har så roligt tillsammans och är så där härligt flirtiga. Men ganska snabbt är jag Team John. All the freaking way. John är underbar. Han är rolig, snäll på ett sätt Peter aldrig är, känslosam, snygg (om än bara i mitt huvud) och mogen när det gäller. Snälla ge mig mera John i den avslutande delen i serien. 
  • En sak jag dock saknar i serien är en riktigt god vän åt Lara Jean. Visst, hon har Chris som har sina fina sidor och som absolut är där för henne men Chris är lite väl oseriös för min smak. 
  • Familjen Song Covey får ha några riktigt fina stunder och jag måste erkänna att jag gillar energin i huset bättre när Margot är i Skottland. För det betyder att Lara Jean får baka kakor åt Kitty och att hon får ha djupa konversationer med deras underbara pappa. Och visst blir man hungrig av att läsa den här boken, de bakar ju så himla mycket gott! En kul grej att ha med som gör boken annorlunda. Vill läsa tredje boken nu genast. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek