En riktig skitlista

Fick sån bloggabstinens idag och var tvungen att komma och hälsa på er lite. Shit vad jag saknar läsandet, bloggandet och er andra bloggare. Men om tre veckor gifter jag mig och flyttar så det är en underdrift att säga att jag inte har tid.

Idag vill jag lista alla skitiga saker med att inte blogga eller läsa.


  • Recensionsexemplar ligger orörda
  • Jag är helt ute när det gäller nya boksläpp och trender
  • Jag vill läsa allt och inget på samma gång. Varje bok jag börjar med känns fel.
  • Min blogg blir ointressant och jag inbillar mig att ingen av mina tidigare läsare kommer hitta tillbaka hit.
  • Det blir en press att skriva roliga, intressanta, bra inlägg när jag väl börjar skriva igen.
  • Jag har säkert gått miste av många fina inlägg som ni andra har skrivit under månaderna jag inte aktivt läst alla era bloggar. Möjligtvis skitigaste punkten i listan. 
  • Jag ligger efter i goodreadsmålet, vilket gör mig lite halft stressad. 
Jag behöver höst, rutin i vardagen och en överdos av inspiration. Nu ska jag läsa igenom ALLA de blogginlägg som är olästa på bloglovin, ca 300st. Så bli inte förvånade om ni får en liten kommentar på januaris book haul eller påskläsningen. 


Kommentarer

  1. Jag förstår dig men samtidigt måste det vara lite roligt även om det känns mycket just nu. Vad roligt med giftermål grattis till er! :) Oroa dig inte för att förlora läsare, vi kommer att vara kvar när du är tillbaka igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen absolut, det är väldigt roligt och spännande just nu ! :D tack ska du ha :) och vad snällt sagt, till hösten kommer jag på riktigt tillbaka !

      Radera
  2. Vad roligt med bröllop! Jag gifte mig förra året, så vet hur mycket det kan vara... Lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska verkligen bli SÅ roligt :) tack så mycket !

      Radera
  3. Grattis till att ni ska gifta er så snart :) Och flytta! Det är ju mycket spännande anledningar du har till att inte hinna blogga :) Och mig blir du inte av med i alla fall, jag kikar in hit med jämna mellanrum och väntar på nytt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) ja, det är så spännande, ska bli riktigt roligt ! Men tack, det gläder mig att höra :)

      Radera
  4. Känner igen mig~ lämnade ju bloggen orörd i nästan två år och när jag typ kom tillbaka hade jag ingen koll på något haha xD

    Men eyyyyyy, en sak i taget! Ha ett underbart bröllop och lycka till med allt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa det tar en stund att komma tillbaka till rytmen :D tusen tack !

      Radera
  5. Åh vad roligt med bröllop, stort grattis! Jag och min man har varit i fem år i höst.. tiden går fort :) Och såklart finns vi kvar här när du kommer tillbaka till rutinerna igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ! Och grattis på er femåriga bröllopsdag :) så snällt, det gör att jag vill aktivera mig :D

      Radera
  6. Oj så fint med bröllop! Jag önskar all lycka! (Och jag längtar också efter höst..)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha :) jaa, ser så fram emot hösmyset.

      Radera
  7. Vi finns kvar!! I höst kommer läsningen komma igång för dig igen :) Känn ingen stress utan njut av allting annat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra :) absolut, ser fram emot läslustens återkomst !

      Radera
  8. Jag har precis samma problem. Åh. Jag har äntligen kommit igång igen, men har tidvis känt av stressen. Men vi skall inte glömma det viktigaste: läsning är roligt när man känner för det! För ofta låter man sig stressas av egna mål, viljan att läsa allt man kommer åt osv. Dålig samvete för att jag såå sällan kommenterar på bloggarna, fast jag läser många.
    Och från en HSP:are till en annan: vi tänker helt enkelt för mycket :)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja att kommentera vill jag också bli bättre på ! Det är så roligt att du har börjat skriva igen, får massor av inspiration av dig :D jaa det har du rätt i :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek