Anyone who keeps the ability to see beauty never grows old - Franz Kafka

För att fortsätta gårdagens tema, både i bild och innehåll, tänkte jag visa mina fina bokmärken som jag köpte i Prag för en vecka sen. Köper alltid på mig massa bokmärken när jag reser, helst turistiga så det syns varifrån jag köpt dem men såklart också snygga och unika om jag hittar. Vid en bokhandel köpte jag först de två förbaskat snygga bokmärkena med hunden och killen på. De är av nån typ av metall och så sjukligt fina. Lejonet köpte jag när vi var på en djurpark och Kafka-märket köpte jag från ett vaxmuseum. Det sistnämnda fick bli mitt turistiga bokmärke då vi faktiskt besökte bron som finns på bilden. 



Kommentarer

  1. Jag ville gå loss på alla art noveau-bokmärken i Prag, men min man stoppade mig vid ett... får visa på Instagram någon gång, så himla fint är det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, de var så otroligt snygga alla! Men så kul, jag ska hålla utkik på insta då :D

      Radera
  2. Så fina! Köper faktiskt aldrig bokmärken... Är en sån där tråkig som använder kvitton och dylikt för att markera var jag är. Men blev sugen att börja samla på mig bokmärken nu, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag älskar att matcha bokmärke med boken jag läser! Men varning, det är rätt så beroendeframkallande om du redan köper ett fint märke :D

      Radera
  3. Unputdownable, vilket underbart ord :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek