Jag har inte hela helgen på mig

Källa. För att nostalgiska reklamsnuttar gör en våldsamt glad.

Vad jag vill säga är att jag är trött på böcker som jag inte förälskar mig i efter första sidan. Okej, jag kan sträcka mig till de första 30 sidorna men då vill jag vara fast ! Jag påbörjade Jag ger dig solen i somras, läste 170 sidor, gillade den men jag fick inte känslan av att jag vill läsa den varje sekund av mitt liv. Så vi har tagit en time out. Ove-boken fångade mig inte före efter typ 100 sidor. Och nu Vinterfolket. Har hela tiden gillat boken och velat veta hur allt hänger ihop men det är först nu när jag har 100 sidor kvar som jag verkligen känner att det är hemskt att åka till jobbet för allt jag vill är att läsa.

Visst, det är rätt så höga krav jag lägger på en bok men jag längtar så efter böcker som jag älskar från första stund. Jag behöver böcker jag bara måste läsa, karaktärer jag bara måste lära känna.

Välkomnar alla era kärlek vid första ögonkastet tips.


Kommentarer

  1. Jag har känt typ samma i mer än ett år, och först nu börjar det släppa. Har ändå haft några sådana böcker, typ My best friend's exorcism som var sjuuukt bra. Och Ensam kvar (Alexandra Oliva) var också en sån för mig.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Äschdå, vilken tråkig sak att känna igen sig i.. Hoppas vi båda får läsa en riktig superbok snart !

      Radera
  3. Jag har lagt ifrån mig ovanligt många böcker på sistone. Annars tror jag oftast gott om böcker "de kan ju bli bättre...". Nu har jag dock insett att det är slöseri med tid att läsa böcker bara för att de möjligtvis blir bra om 150 sidor. Jag längtar också efter att hitta fler superbra böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att veta när man ska lägga undan en bok och när de, som du säger, faktiskt blir bättre till slut. Men man mäste väl bara tänka på att alla inte kan gilla allt och det finns så mycket att läsa. "Life is too short to read boring books" :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek