Prio 1 TBR 2023

Jag får en sån stark lust att blogga alltid vid årsskiftet. Säger det varje år men jag saknar bokbloggandet så mycket. Att skriva längre texter, taggar och listor osv. Men det är också mer tidskrävande så det är nog därför steget är stort för mig att sätta mig ner och skriva på inlägg. Vill ju inte att det ska stjäla tid från läsningen. Men jag tänker att jag skriver när jag har nåt att skriva om helt enkelt, utan press eller löften. 

Så idag blir det ett inlägg om vilka böcker jag verkligen vill läsa under 2023. 


Ur min bokhylla:

  • Bitter - Eftersom Pet blev en av årets favoriter vill jag verkligen läsa den här prequeln så snart som möjligt! 
  • Sömnlandet - Har läst första 6 kapitlen i den här och är redan förälskad! Tror den kommer vara så himla bra! 
  • Silvergryning - Inget bokår utan en bok av Anna Jakobsson Lund och i år vill jag fortsätta på den här spännande serien. 
  • Giraffens hjärta är ovanligt stort - Det enda olästa recexet jag har så den ska läsas. 
  • Lumpänglar - En finlandssvensk, lokal, historisk roman som jag längtat efter sen jag visste att den skulle släppas.
  • Eira Martell - En av fjolårets mest efterlängtade boksläpp för mig! Hann bara inte läsa den då.
  • Under svart himmel - Också en otroligt efterlängtad bok som jag bara inte hann läsa under 2022. 
Och sen några nya boksläpp/böcker jag ännu inte äger: 


  • Different For Boys - favoritförfattaren släpper en illustrerad, kort roman som nog är väldigt annorlunda från hans tidigare böcker. Ska bli spännande att se hur han är i det här formatet. Kommer i mars. 
  • The One and Only Ruby - årets absolut mest efterlängtade boksläpp. Vet redan att den är en självklar femma. Släpps i maj. 
  • Saga vol 10 - släpptes redan under 2022 och förstår inte hur jag inte har köpt den än. Har väntat i många år på fortsättningen på den här serien! 
  • Himmelsgården - släpps i slutet av januari och jag ser så fram emot den efter att ha älskar Flickan i stenparken. 
  • Family Lore - Elizabeth Acevedos första vuxenbok kommer i augusti. Ännu en favoritförfattare.
  • Lightfall vol 2 - också det här seriealbumet har varit ute ett tag nu men jag har inte köpt den ännu. Älskade humorn och tecknarstilen i den första delen. 
Baserat på det här har jag nog ett helt obeskrivligt bra bokår framför mig! 

Vilken bok vill ni prioritera i år? 

Kommentarer

  1. Vilka spännande böcker!
    Jag vill passa på att nämna att jag bytat boggnamn. https://bokrosen.blogspot.com/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen