Tankeregn - Silver


Hanna Ylöstalos debutroman handlar om att hitta sig själv, att växa upp och att spendera den sista sommaren med sina bästa vänner innan livet händer.

  •  Wow, the level of igenkänning i här boken alltså! Ser en egen kräftskiva framför mig så tydligt, minns tillbaka till bilresor med livets bästa brända skivor, känner ångesten i bröstet av att veta att livet kommer ändra hur hårt jag än försöker hålla fast vid det som varit. Känslan av att växa ifrån en nära vän. 
  • Historien känns väldigt naturlig och äkta. Det är liksom ett helt vanligt liv, med sina positiva och negativa händelser. Gillar att flickorna får ha små konversationer som i sig inte är jätteviktiga men att de också får vara sårbara. För det är ju precis en sån blandning av konversationer man har med sina bästa vänner.
  • I början hade jag lite svårt att få grepp om karaktärerna, kändes lite som att jag inte visste vem jag skulle gilla och inte. Tidshoppen gjorde mig också rätt så förvirrad ibland. Några gånger tog det ett tag innan jag förstod var vi var. 
  • Men för att sammanfatta, var det här en riktigt fin läsupplevelse för mig. Det är en fräsch skildring av vänskapsbanden under ungdomstiden och jag känner en stark känsla av att "jamen precis så här är ju livet, på gott och ont". 

Stort tack till Förlaget för rec.ex. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek