Vad jag slalomläser just nu

Bokåret 2020 har börjat rätt så bra även om jag hittills bara läst ut en bok. Men orsaken till det är att jag håller på med fyra böcker för tillfället så då tar de alla längre att läsa. Och de är alla väldigt bra böcker!

Först och främst lyssnar jag på The Seven Sisters av Lucinda Riley vilken jag älskar! Har lyssnat på halva nu och är säker på att när boken är slut kommer den vara en av mina favoriter någonsin. Ser redan fram emot resten av serien.

De andra böckerna jag läser är alla fysiska böcker men väldigt olika varandra. Rosanna Fellmans poesisamling Strömsöborna, More Than This av Patrick Ness och den fantastiska Hamilton: The Revolution av Lin-Manuel Miranda och Jeremy McCarter. Eftersom de är så olika går det bra att läsa dem parallellt och det hjälper mig att hålla koncentrationen som inte ännu är helt hundra.


Från gårdagens bokmys då det stormade ute, absolut en favoritkväll hittills i år. 

Kommentarer

  1. Vad kul att du gillar Rileys böcker :D Jag älskar serien och läste precis ut del fem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt tack vare dina positiva ord om serien som jag blev intresserad så tack för inspirationen!

      Radera
  2. Åh, Lucinda Rileys systerserie är så bra!!! :) More Than This ligger här och väntar men den lär nog få ligga kvar ett tag.
    Vanligtvis läser jag bara en bok i taget, men det händer att jag gör som du och läser flera samtidigt ur olika genrer. Lite roligt med variation. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar den hittills såå mycket! Fint om den håller i sig i flera böcker ännu :D jaa om jag läser flera samtidigt måste de nog vara väldigt olika varandra, oftast läser jag nog en non-fiction och en fiktiv bok :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek