Mysterier och djur flyttar in

Jag brukar ha som regel att under bokrean bara köpa klassiker eller böcker jag länge velat ha för att försäkra mig om att de kommer bli lästa i framtiden.

I år ser min bokreahög ut såhär. Jag gjorde som många andra och köpte på mig några av Agatha Christies böcker som jag inte redan hade. I samma beställning köpte jag också Dan Browns senaste roman och Penguin Bloom som jag båda har velat köpa länge. De tre sista böckerna köpte jag faktiskt i min lokala bokhandel som också ordnade en liten bokrea. De knepiga katternas bok hade jag tänkt beställa på adlibris men den hann ta slut så blev jätteglad att jag hittade den. Arvet efter dig har jag varit lite osäker på om jag alls vill läsa men köpte den iallafall nu när den bara kostade några euron. Legenden om Sally Jones blev bokreans enda spontanköp och den kommer jag plocka upp nu ikväll tänkte jag.


Kommentarer

  1. Har du läst Mördarapan (uppföljaren till Sally Jones)? Jag tyckte bättre om Mördarapan, men tror den första kan vara bättre om en inte läst andra boken först.
    De knepiga katternsa bok låter kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, har inte läst den men kommer absolut göra det för jag gillar Sally Jones jättemycket även om den gör mig lite ledsen också. Kattboken var söt :) En samling berättelser om olika katter, allt på rim :)

      Radera
    2. Kattboken är dessutom grunden till musikalen Cats, fun fact! och författarren har vunnit Nobelpriset i litteratur :D

      Radera
  2. Legenden om Sally Jones är ett superbra spontanköp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar den jättemycket! Men den är ju rätt sorglig också.

      Radera
  3. De knepiga katternas bok vill jag också läsa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var jättesöt. Dock rekommenderar jag att inte läsa den i ett, utan kanske ett "kapitel" lite nu som då. Min hjärna fick en liten överdos av allt rim till slut :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek