Fredagens fem frågor om böcker - JULSPECIAL



1. Vilken är din favoritjulsaga? Nötknäpparen (Nutcracker) har alltid varit en favorit. Älskar också Mauri Kunnas Tomtefar och Trolltrumman (Joulupukki ja noitarumpu). Ser filmversionerna av båda två varje jul.
2. Vilken bok var din julbok 2013 ? Runt jul ifjol läste jag Hungergames trilogin, möjligtvis andra boken i julhelgen.
3. Vilken är din julbok 2014 ? Första Harry Potter boken blir det nog !
4. Beskriv din mysigaste jullässtund. Ifjol runt jul spenderade jag många kvällar med mamma såhär: tända ljus/tänd brasa, två goda skinksmörgåsar, en kopp te, en underbar bladvändare och alla katterna undangömda (så jag får ha min skinka ifred). Jep, mysigt.
5. Vad skulle du ge i julklapp åt en bokälskare? Nutcracker skulle jag nog ge men för att säga något annat också skulle jag gärna köpa Mössens julafton åt alla jag känner fastän den är en sångbok för barn.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Bellas Bokblogg sprider bokbloggskärlek