Höstens vill ha, måst ha, ska ha böcker

av sommarens 8 böcker köpte jag 2 och läste 0. började med the unlikely pilgrimage of harold fry men märkte snabbt att mitt humör och den boken inte passade ihop at the moment.

läser nog absolut mest under hösten och vintern så nog tror jag att jag kan komma igenom åtminstone följande 5 böcker.



One Big Rain - hade den också på sommars must-have lista men då fanns den ännu inte på adlibris, nu finns den där så ihöst blir den min ! One Big Rain är alltså en samling texter om regn. Pluviophilen och bookaholicen inom mig myser.

2 x The 4400 - för en månad sen började jag följa serien The 4400. såg alla fyra säsongerna på en månad för att mötas av skräcken: serien har blivit annulerad och slutet är därför inte ett slut värt att prata om. älskade verkligen serien så efter att den tagit slut googlade jag och hittade dessa två böcker om är skrivna för seriens fans. för att ge ett riktit slut till serien helt enkelt. till min lycka fanns de på adlibris. hem till mig direkt !

Wonder - låter som en perfekt bok att läsa en regnig höstkväll. sådär sorlig och säkert endå med en gnutta humor och kärlek. vet inte mycket om den, bara vad den i huvudsak handlar om och att många läser den. absolut ett måste i höst !

Maze Runner - det pratas om serien överallt så skulle verkligen vilja läsa åtminstone första boken snart. låter så otroligt spännande !

de va di 5 jag tänker hålla mig till i höst. säkert kommer det ännu till böcker som John Greens Paper Towns, Jenny Hans To all the boys i've loved before men dihär 5 är di jag bara måste ha.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen