Sommarens vill ha, måst ha, ska ha böcker !



Här e nu 8 böcker som ja bara måst ha i sommar ! har tiotals olästa böcker hemma men inga som känns rätt just nu. alla dihär 8 känns som liza sommaren 2014.

Muminpappans memoarer - ingen ha väl missa min muminhysteri. Den här boken e historien bakom muminpappan o jaa den ska läsas i sommar i hängmattan !

Choose your own autobiography av Neil Patrick Harris - Hitta den idaa faktist o den låter som min sorts memoarer. rolig o hej N.P.H läser jag gärna om !

To all the boys i've loved before - ALLA bokbloggare läser den så antagligen e den allt fö hypad redan men den låter riktit intressant. handlar alltså om en tjej vars brev åt ex-kärlekar (som hon aldrig har vågat skicka) kommer ut o alla dehär pojkarna får läsa dem. Perfekt chicklit på stranden !

Dorothy must die - än en gång en rolig bok som dessutom låter spännande och jaa, historien lockar. Såhär står det om den: There's a new girl from Kansas in OZ. And she has a mission: Remove the Tin Woodman's Heart, steal the scarecrow's brain, take the lion's courage. And then - Dorothy must die. Eftersom Wizard of OZ va den mest tråkiga bok ja läst kan jag gärna liva upp det hela med denhär.

One big rain - en samling små verser om regn. ett måste för en pluviophile som mig.

Moving forward sideways like a crab - En roman om en pojke som söker sin biologiska mamma och får reda på att mamman numera lever som man. Intressant och annorlunda från sånt jag läst förr.

The storied life of A.J. Fikry - En gammal man som mist sin fru äger en bokhandel i stan. En dag lämnar en kvinna sitt två åriga barn och ett brev på trappan vid bokhandeln. Boken låter så mysig så ja vet int vart jag ska ta vägen ! int så mysigt att lämna ett barn ensam på trappan till en affär men boken handlar om hur mannen tar hand om barnet och barnets uppväxt i bokhandeln.

Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd - en till bok om en gammal man. här är det en man vars bekant är döende i cancer. efter att ha skrivit ett brev åt henne som han inte kan posta fast han försöker bestämmer han sig för att gå hela den långa vägen (antar att de handlar om flera dagar alltså) till sjukhuset där hon är för att ge henne brevet. alltså hu söt får man bli.

bara att vänta på lönen så jag kan bli några euro fattigare och många böcker rikare !

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Always have something to look forward to

Bokbloggsjerka - fyra boksläpp jag ser fram emot

Slutet på To Kill A Mockingbird och read alongen